Територіальні органи ДФС
у Сумській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Щодо правильності відображення інформації у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) (далі - податковий розрахунок за ф. 1-ДФ) у результаті повернення коштів підприємству з державного бюджету на виплати компенсацій у межах середнього заробітку працівника

18.12.2015

              Відповідно до п.п. «и» п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

              Роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого податку за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосування податкової соціальної пільги (п.п. 169.4.3 п. 169.3 ст. 169 ПКУ).

            Таким чином, у разі повернення коштів з державного бюджету у межах компенсації середнього заробітку працівника, призваного на військову службу під час мобілізації, на особливий період, роботодавець проводить перерахунок на повернення податку і зазначає результати перерахунку у податковому розрахунку за ф. 1-ДФ у періоді, в якому було проведено таке повернення, з від’ємним значенням.

            Отже, якщо у  грудні 2015 року проведено повернення коштів підприємству з державного бюджету на виплати компенсації у межах середнього заробітку працівника, то у податковому розрахунку ф. 1-ДФ за ІV квартал 2015 року інформація відображається наступним чином:

            1) У розділі І «Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку»:

            -     графи 3а, 3 «Сума нарахованого/виплаченого доходу» – загальна сума нарахованого/виплаченого доходу, сумарно за всі періоди по яких отримано компенсацію  окремо по кожному працівнику (разом зі звітним періодом, тобто з ІV кварталом 2015 року);

            -     графи 4а, 4 «Сума утриманого податку» – 0,0 грн.;

            -     графа «Ознака доходу» – «128».

               При цьому, необхідно провести сторно за ознакою «101» щодо сум, відображених у звітності за минулі періоди (по яких отримано компенсацію), та проставити їх у звітності за ІV квартал 2015 року зі знаком «мінус» щодо сум нарахованого та виплаченого доходу окремо по кожному працівнику.

            2) У  розділі II «Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір» рядок «Військовий збір»:

-     графи 3а, 3 «Сума нарахованого/ виплаченого доходу» – загальна сума нарахованого/виплаченого доходу, сумарно за всі періоди по яких отримано компенсацію (не враховуючи звітний період, тобто ІV квартал 2015 року);

-     графи 4а, 4 «Сума утриманого податку» – загальну суму утриманого податку відображену у звітності за минулі періоди (по яких отримано компенсацію), зі знаком «мінус».

 

 

 

Щодо сплати податку на доходи фізичних осіб та за не основним місцем обліку підприємства.

             Підпунктом 14.1.30 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) передбачено, що поняття «відокремлені підрозділи» для розділу IV ПКУ вживається у значені, визначеному Господарським кодексом України від 16 січня 2003 року № 436-IV (далі – ГКУ).

             Згідно з ст. 55 ГКУ суб’єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов’язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов’язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. При цьому зазначені суб’єкти мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.

              Статтею 64 ГКУ визначено порядок організації структури підприємств, відповідно до якої підприємство може складатися з виробничих структурних підрозділів (виробництв, цехів, відділень, дільниць, бригад, бюро, лабораторій тощо), а також функціональних структурних підрозділів апарату управління (управлінь, відділів, бюро, служб тощо).

              Функції, права та обов’язки структурних підрозділів підприємства визначаються положеннями про них, які затверджуються в порядку, встановленому статутом підприємства або іншими установчими документами.
            При цьому підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис.

             Водночас при створенні підприємством філії, представництва, відділення та інших відокремлених підрозділів питання про розміщення таких підрозділів підприємства необхідно погоджувати з відповідними органами місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку.

            Порядок сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) до бюджету передбачено ст. 168 ПКУ, відповідно до якої ПДФО, утриманий з доходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-VI із змінами та доповненнями (далі – БКУ).

            Відповідно до ст. 64 БКУ ПДФО, який сплачується податковим агентом – юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента – юридичної особи, зараховується до відповідного місцевого бюджету за її місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах ПДФО, нарахованого на доходи, що сплачуються фізичній особі.

            Підпунктом 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 ПКУ передбачено, що суми ПДФО, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

            У разі якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) ПДФО за такий відокремлений підрозділ, усі обов’язки податкового агента виконує юридична особа. ПДФО, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

             Юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати ПДФО відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету ПДФО, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого ПДФО на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів (п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 ПКУ).

          Отже,  ПДФО підлягає сплаті за місцезнаходженням (розташуванням) структурних підрозділів (виробництв, цехів, відділень тощо) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачується фізичним особам (найманим працівникам) цих підрозділів.      

До списку