Територіальні органи ДФС
у Сумській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Щодо порядку нарахування рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів у 2016 році та здійснення перерахунку сум податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів

26.07.2016

Щодо порядку нарахування рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів у 2016 році та здійснення перерахунку сум податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів і повідомляє наступне по поставленим питанням.

1) У відповідності до статті 77 Лісового кодексу України спеціальне використання лісових ресурсів, крім розміщення пасік, є платним. Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів встановлюється ПКУ.

Згідно пункту 257.1 статті 257 ПКУ базовий податковий (звітний) період для рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів дорівнює календарному кварталу.

Підпунктом 256.11.1 пункту 256.11 статті 256 ПКУ встановлено, що сума рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів обчислюється суб'єктами лісових відносин, які видають спеціальні дозволи, і зазначається у таких дозволах.

Згідно пункту 2 Порядку видачі спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 № 761, лісорубний або лісовий квиток є основним документом, на підставі якого здійснюється спеціальне використання лісових ресурсів та ведеться облік плати, нарахованої за використання лісових ресурсів.

Строк внесення плати за деревину, що відпускається та інші використання лісових ресурсів визначається у лісорубних або лісових квитках, форми яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 № 761.

Відповідно до підпункту 258.2.6 пункту 258.2 статті 258 ПКУ суб'єкти лісових відносин, які видають спеціальні дозволи, до 10 числа місяця, що настає за звітним кварталом, направляють контролюючим органам перелік лісокористувачів, яким видано лісорубні квитки та лісові квитки, за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 07.07.2015 № 627.

Враховуючи, що головним критерієм набуття статусу платника рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, у відповідності до пункту 256.1 статті 256 ПКУ, є, зокрема, отримання спеціального дозволу (лісорубного або лісового квитка), нарахування рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів повинно проводитися за звітний податковий період (квартал) у якому були отримані такі спеціальні дозволи (лісорубні або лісові квитки).

2) Враховуючи зміни до податкового законодавства, ГУ ДФС у Сумській області зверталося до Державної фіскальної служби України, як центрального органу виконавчої влади який реалізує державну податкову політику та державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, з проханням надати офіційне роз’яснення щодо необхідності проведення перерахунку суми рентної плати, зазначеної в лісорубних та лісових квитках, виданих у попередньому році на здійснення рубок протягом поточного року, у зв’язку із законодавчим збільшенням ставок рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів у 2016 році (згідно пункту 69 розділу І Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24.12.2015 № 909-VIII, далі Закон № 909).

Державна фіскальна служба України листом від 14.04.2016 № 13472/7/99-99-15-04-01-17 (у відповідь на зазначений запит ГУ ДФС у Сумській області) повідомила, що згідно підпункту 256.11.3 пункту 256.11 статті 256 ПКУ, суб’єктом лісових відносин, який видає спеціальні дозволи, перерахунок рентної плати за заготівлю деревини та другорядних лісових матеріалів, побічні лісові користування та використання корисних властивостей лісів здійснюється, зокрема у разі неправильного застосування сортиментних таблиць, поясів, розрядів та ставок рентної плати, а також виправлення арифметичних помилок, допущених під час підрахунків.

Тобто, суб’єкти лісових відносин, які здійснили обчислення суми рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, визначеної у спеціальних дозволах – лісорубних квитках, на 2016 рік без урахування змін, внесених Законом № 909, зобов’язані здійснити перерахунок рентної плати відповідно до норм діючого законодавства.

Також, Державна фіскальна служба України проінформувала, що листом від 27.01.2016 № 1192/5/99-99-15-04-01-16 вищевикладене доведено до відому, зокрема, Державного агентства лісових ресурсів України для подальшого інформування підпорядкованих територіальних підрозділів.

Додатково повідомляємо, що згідно підпункту 256.11.8 пункту 256.11 статті 256 ПКУ при донарахуванні суми рентної плати в поточному році після чергового строку сплати рентної плати лісокористувачі сплачують усі суми рентної плати за строками, що минули.

Згідно пункту 52.2 статті 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

До списку