Територіальні органи ДФС
у Сумській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Щодо оподаткування наданих послуг операторами «Укртелеком» та «Лайф» у разі надання рахунку – фактури через програмний комплекс «M.E.Doc»

26.01.2017

Щодо оподаткування наданих послуг операторами «Укртелеком» та «Лайф» у разі надання рахунку – фактури через програмний комплекс «M.E.Doc» і, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - Кодекс) та у межах своєї компетенції, повідомляє.

Відповідно до пункту 44.1 статті 44 Кодексу платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Кодекс не встановлює обмежень щодо форми первинних документів, а тому вимоги стосовно форми регулюються іншим чинним законодавством, а саме: Законом України від 16.07.1999 N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон N 996), Законом України від 22.05.2003 N 851-IV "Про електронні документи та електронний документообіг" (далі - Закон N 851-IV), Законом України від 22.05.2003 N 852-IV "Про електронний цифровий підпис", Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом МФУ від 24.05.1995 N 88 (далі - Положення N 88).

Статтею 14 Закону №851- IV встановлено, що електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства України або на підставі договорів, що визначають взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу. Використання електронного документа у цивільних відносинах здійснюється згідно із загальними вимогами вчинення правочинів, встановлених цивільним законодавством.

Відповідно до статті 9 Закону №996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

При цьому, первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити:

назву документа (форми);

дату складання;

назву підприємства, від імені якого складено документ;

зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; 

посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Правовий статус електронного документу визначено статтею 8 Закону N 851. Юридична сила електронного документа не може бути заперечена виключно через те, що він має електронну форму.

Згідно статті 7 Закону №851-IV оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов'язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону №852 -IV.

Статтею 3 Закону N 852–IV визначено, що електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у разі, якщо:

електронний цифровий підпис підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису;

під час перевірки використовувався посилений сертифікат ключа, чинний на момент накладення електронного цифрового підпису;

особистий ключ підписувача відповідає відкритому ключу, зазначеному у сертифікаті.

При цьому електронний підпис не може бути визнаний недійсним лише через те, що він має електронну форму або не ґрунтується на посиленому сертифікаті ключа.

Перевірка цілісності електронного документа може проводитися шляхом перевірки електронного цифрового підпису (стаття 12 Закону №851-IV).

У разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку з використанням електронних засобів оброблення інформації підприємство зобов'язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їх повноважень, передбачених законами (пункт 6 статті 9 Закону N 996).

На підставі наведеного, первинний документ повинен складатися з дотриманням форми (письмової чи електронної), порядку створення та з зазначенням всіх обов'язкових реквізитів, передбачених чинним законодавством.

Таким чином, використання системи електронного документообігу "M.E.Doc" можливе, якщо дана система відповідає всім нормам законодавства щодо створення електронного документа та надає можливість створення, оброблення, зберігання та використання первинних документів в електронній формі.

Слід зазначити, що згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

 

До списку